Het product is succesvol aan uw winkelwagen toegevoegd

FAQ's

  • Proefslapen

    • Hoe werkt het 100 nachten proefslapen precies?

      Je Kingaru-matras wordt gratis tot aan je voordeur bezorgd door onze bezorgers. Vanaf de aflevering heb je 100 nachten om je matras uit te proberen. Als je binnen die 100 nachten, om welke reden dan ook, niet tevreden bent met je matras, dan mag je ze retourneren. We halen ze gratis bij je op. We gaan uit dat je het matras goed hebt behandeld, deze geen (vloeistof) vlekken en geen beschadigingen heeft.

    • Hoe Kan ik mijn Kingaru matras tijdens de 100 nachten proefslapen terugsturen?

      Hiervoor is een simpel e-mailtje naar onze klantenservice ( hi@kingaru.nl ) met vermelding van je ordernummer en telefoonnummer voldoende. Onze klantenservice belt je vervolgens op om een ophaalafspraak in te plannen. Je matras dient hiervoor niet opnieuw vergepakt te worden.

    • Hoe zit het met de retourkosten als je je matras wil retourneren?

      De retourkosten binnen de proefperiode van 100 dagen zijn volledig voor rekening van Kingaru. Na verwerking van het ontvangst van je matras, kan je er op rekenen dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort wordt.

    • Waar is de proefperiode voor bedoeld?

      Het doel van de proefperiode is dat je kunt ervaren hoe het nieuwe matras ligt ten opzichte van uw oude matras. Het kan namelijk zijn dat je lichaam even nodig heeft om aan je nieuwe matras te wennen. Het is de bedoeling dat je ervaart dat het matras comfortabel ligt en dat de druk van uw lichaamsgewicht goed verdeeld wordt. Je gaat ervaren dat wij zeer hoogwaardig materiaal leveren!

    • Welke producten vallen wel en niet onder het 100 nachten proefslapen?

      Het 100 nachten proefslapen geldt enkel op de Kingaru matrassen. We bieden deze optie niet op de kussens noch de bedframes.

  • Het Matras

    • Hoe wordt het matras geleverd?

      Je bestelling wordt tot aan de voordeur geleverd door onze bezorgers.

    • Wat gebeurt er met mijn oude matras als ik 100 dagen proef slaap?

      Momenteel is het nog niet mogelijk om je oude matras mee te geven bij levering van je nieuwe Matras. Kingaru is op zoek naar een ecologisch project om jullie oude matrassen te recyclen naar nieuw producten. Kan en wil je ons hiermee helpen, stuur dan snel een email naar hi@kingaru.nl!

    • Wat gebeurt er als ik het matras niet fijn vind liggen?

      Je lichaam kan tijd nodig hebben om aan de nieuwe matras te wennen. Mocht je matras je nou echt niet bevallen dan nemen we je matras natuurlijk gratis terug.

    • Hoe kan ik verspreid betalen?

      Je kan in 3 termijnen betalen tegen 0% rente op 60 dagen. Eenvoudig en altijd veilig.

    • Waar wordt het Kingaru matras gemaakt?

      Kingaru produceert voor de Europese markt in Nederland en hecht veel belang aan het steunen van de locale economie. Voor de mensen en dus door de mensen is ons motto. Kwaliteit staat daarbij steeds voorop.

    • Past het Kingaru matras op ieder onderstel?

      Ja, het Kingaru Matras kan zowel op de grond als op elk type ondetsel gebruikt worden.

    • Kan ik mijn verstelbare bed gebruiken?

      Ja, onze matrassen passen op elk type bedbodem, zo ook op manuele en electrische bedbodems.

    • Wat is de dikte van de matras?

      Het matras bestaat uit de perfecte combinatie van 5 verschillende, hoogwaardige lagen en heeft een totale dikte van 25 cm.

    • Hoe kan ik de hoes van het matras wassen?

      De cover kan zonder problemen gewassen worden op 60 graden. Dit raden wij aan omdat op 60 graden ook huisstofmijt wordt verwijderd uit de cover.

    • Kan ik een extra matras cover (hoes of tijk) bestellen?

      Ja, het is mogelijk om een Kingaru matras cover (hoes of tijk) bij te bestellen. Je kan daarvoor een email sturen naar hi@kingaru.nl.

  • De Kussens

    • Zijn de kussens anti-allergeen?

      Ja, onze kussens zijn 100% anti-allergeen.

    • Zijn de kussens geschikt voor kleine kinderen?

      Ja, iedereen kan een Kingaru Kussen gebruiken.

    • Wat is het gewicht van de kussens?

      Het Kingaru puntkussen weegt ongeveer 1kg.
      Het Kingaru boxkussen weegt ongeveer 1,1kg.

    • Hoe retourneer ik een kussen?

      Je mag je kussen(s) terugsturen met een verzendingsmiddel naar keuze. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.

    • Hoe worden de kussens opgestuurd?

      Onze kussens worden met zorg in plastic verpakt en door onze bezorgers tot aan de voordeur geleverd.

    • Moet ik het verpakkingsmateriaal bewaren?

      Nee, het verpakkingsmateriaal mag meteen weg.

    • Heb ik garantie op een Kingaru hoofdkussen?

      Ja, op ons kussengamma geldt de algemene garantietermijn van 2 jaar.

  • Het Nero teakhouten bedframe

    • Waar is het bedframe van gemaakt?

      Het Nero bedframe wordt van premium Indonesische teakhout gemaakt. Al onze houten zijn gelicentieerd.

    • Waar worden de bedframes gemaakt?

      De bedframes worden ambachtelijk in Indonesië in elkaar gezet in één van onze fabrieken.

    • Hoe hoog staat het bedframe van de grond?

      Het Nero bedframe staat 15cm van de grond af. Dit zorgt voor een geheel nieuwe slaapervaring.

    • Hoe stevig is het bedframe en wat is het gewichtslimiet?

      Het bedframe is van masief teakhout. Dit kan gewichten tot 250kg verdragen.

    • Hoe wordt het bedframe geleverd?

      Het bedframe wordt in een doos geleverd met onze eigen transport.

    • Heb ik zelf gereedschap nodig om het bedframe in elkaar te zetten?

      Het bedframe wordt geleverd in een doos, inclusief bevestigingsmateriaal en een schroevendraaier. Je hebt dus geen extra gereedschap nodig om het bedframe in elkaar te zetten.

    • Hoe lang heb ik garantie op het bedframe?

      Op alle bedframes van Kingaru krijg je standaard 5 jaar fabrieksgarantie.

    • Hoe onderhoud ik het bedframe?

      Afhankelijk van de temperatuur in de slaapkamer, dien je het bedframe 1 keer per jaar te onderhouden met kleurloze teakolie. Deze biologische houtolie kun je in de webshop bestellen.

  • Het Kino teakhouten bedframe

    • Waar is het bedframe van gemaakt?

      Het Kino bedframe wordt van premium Indonesische teakhout gemaakt. Al onze houtsoorten zijn gecerticifeerd.

    • Waar worden de bedframes gemaakt?

      De bedframes worden ambachtelijk in Indonesië in elkaar gezet in één van onze fabrieken.

    • Hoe hoog staat het bedframe van de grond?

      Het Kino bedframe staat 50cm van de grond af. Dit zorgt voor een geheel nieuwe slaapervaring.

    • Hoe stevig is het bedframe en wat is het gewichtslimiet?

      Het bedframe is gemaakt van masief teakhout. Dit kan gewichten tot 250kg verdragen.

    • Hoe wordt het bedframe geleverd?

      Het bedframe wordt in een doos geleverd met ons eigen transport.

    • Heb ik zelf gereedschap nodig om het bedframe in elkaar te zetten?

      Het bedframe wordt geleverd in een doos, inclusief bevestigingsmateriaal en een schroevendraaier. Je hebt dus geen extra gereedschap nodig om het bedframe in elkaar te zetten.

    • Hoe lang heb ik garantie op het bedframe?

      Op alle bedframes van Kingaru krijg je standaard 5 jaar fabrieksgarantie.

    • Hoe onderhoud ik het bedframe?

      Afhankelijk van de temperatuur in de slaapkamer, dien je het bedframe 1 keer per jaar te onderhouden met kleurloze teakolie. Deze biologische houtolie kun je in de webshop bestellen.

  • Bestellen

    • Hoe bereik je de klantenservice bij Kingaru?

      Je kan Kingaru bereiken per telefoon op 085 06 40 490 (tussen 09-17u.), via chat of stuur een e-mail naar hi@kingaru.nl.

    • Waar kan ik mijn kortingscode invullen?

      Je kan jouw code invullen door een artikel in je winkelmand te leggen. Kies vervolgens voor de stap afrekenen onderaan je winkelmand. Bij de volgende stap ‘klantgegevens’ kan je het veld ‘korting’ invullen en toepassen.

    • Kan ik een extra matras cover (hoes of tijk) bestellen?

      Ja, het is mogelijk om een Kingaru matras cover (hoes of tijk) te bestellen. Je kan daarvoor een email sturen naar hi@kingaru.nl.

    • Kan ik kleurloze teakolie bestellen?

      Momenteel is het nog niet mogelijk om de Kingaru kleurloze teakolie te bestellen. We doen er alles aan om deze producten zo snel mogelijk op voorraad te hebben.

    • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

      Indien je een foutje maakt tijdens het plaatsen van je bestelling, kan je de bestelling weer annuleren door je orderbevestiging welke je eerder in je mailbox kreeg, door te sturen naar onze klantenservice met in het onderwerp ‘annulering’.

  • Verzenden

    • Hoe zit het met de verzend- en retourkosten?

      Alle verzendkosten overal in Nederland en in België zijn volledig voor Kingaru. Retourkosten voor je matras zijn volledig voor Kingaru. Retourkosten voor je kussens en/of dekbed zijn ten eigen laste.

    • Moet je thuis zijn voor je levering?

      Ja, de bezorgers hebben namelijk je handtekening nodig.

    • Hoe verzenden we je bestelling?

      Je bestelling wordt bezorgd door externe bezorgers. Zij versturen je je verzendbevestiging. Alle bestellingen worden aan de huisdeur geleverd.

    • Hoe lang duurt het voordat je bestelling wordt bezorgd?

      Je bestelling wordt binnen 1-3 dagen geleverd, afhankelijk van je betaalmethode. We houden je per e-mail (met traceercode) op de hoogte van je verzending.

    • Hoe lang na het uitpakken kun je op je matras liggen?

      Na een minuut of 5 na het uitpakken van je matras, is de matras klaar voor je eerste ervaringen.

  • Betalen

    • Uit welke betalingsmethoden kun je kiezen?

      Je kan je bestelling betalen per Credit card (VISA/ Mastercard/ American Express) of met Ideal, Bancontact, Belfius, Kbc, Ing en Paypal.

    • Hoe lang duurt de terugbetaling na retourzending?

      Zodra we je retourzending hebben ontvangen, storten we je aankoopbedrag binnen 15 werkdagen terug via dezelfde betalingsmethode als van je initiële bestelling.

  • Retourneren

    • Hoe retourneer je je matras?

      Je hoeft enkel contact op te nemen met onze klantenservice (hi@kingaru.nl) Onze bezorgers maken dan een afhaalafspraak om je matras gratis op te halen.

    • Hoe retourneer je je kussen?

      Je hoeft enkel je retour aan te melden bij onze klantenservice (hi@kingaru.nl). Je kan je kussen terugsturen via een verzendmethode naar keuze. De kosten voor het retourneren van de kussens dien je zelf te betalen.

    • Hoe retourneer je je bedframe?

      Je kan je bedframe niet aanmelden voor retour.

    • Wat gebeurt er met je geretourneerde goederen?

      Alle geretourneerde goederen krijgen een tweede leven en worden gedoneerd aan een goed doel. Heb jij een idee voor een goed doel? Stuur dan snel een mailtje naar hi@kingaru.nl!

In een wereld
van slapende merken zijn wij klaarwakker.

Het is onze missie om mensen te helpen om meer uit het leven te halen door ze een goede nachtrust te bieden op ’s werelds beste matras. Om mensen met een lach hun bed uit te laten stappen en de dag vol energie te leven. Daar doen we het voor. Vandaar dat het merk Kingaru volledig in het teken staat van ‘Recharge for life’: letterlijk het opladen voor het leven. Om vandaag met alle rust af te sluiten en morgen energiek opnieuw te beginnen.

Lees ons verhaal